Stroobants
koffie
Voor een fictieve schoolopdracht moesten wij een streekproduct uit onze eigen streek kiezen en hier een rebranding voor maken. Ik koos voor Stroobants koffie, een lokale koffiebranderij uit mijn woonplaats.
​
Bij de rebranding staat de etymologie van de naam Stroobants centraal. De naam Stroobants betekent bruggen bouwen en verbinden. Koffie doet hetzelfde. Met wie je ook koffie deelt, je zal altijd kunnen babbelen en verbinden met iemand over een kop koffie. Of je nu een kopje deelt onder vrienden, familie of kennissen, of het doet om iemand nieuw te leren kennen.

Illustraties
Ik werkte voor elke smaak een illustratie uit. Het zijn telkens twee duo's die samen een tas koffie delen. Of het nu kennissen, vreemden of familieleden zijn is allemaal niet geweten. Wat wel geweten is, is dat ze samen een tasje koffie aan dezelfde tafel delen, of ze nu immens van elkaar verschillen of niet.



Uitwerkingen
Dit project telde een aantal uitwerkingen die te zien zijn in de bovenstaande video:
-
logo's
-
verpakking voor de acht smaken
-
uitgewerkte postertemplates
-
advertentie voor in de krant
-
stempelkaarten
-
Koffiecups- en dragers
-
beurswand
-
branding reel